Trzy Korony – Sromowce Niżne – 20-21.05.2017

Witam serdecznie 🙂 .

Udał się majowy wypad i zdobyłem Trzy Korony. Piękne miejsce nad Dunajcem, fantastyczne widoki, cisza spokój, super miejsce na weekendowy wypad. Świetne miejsce na romantyczny wypad z ukochaną osobą. Jedna uwaga łapiemy tu tylko słowacką sieć komórkową, w dniu wyjazdu miało to znaczenie teraz podobno już nie.

Nocleg i wędrówki rozpoczynaliśmy w miejscowości Sromowce Niżne. Można zanocować w schronisku PTTK „Trzy Korony” lub na kwaterach prywatnych, których jest tu bardzo dużo, warunki fajne, ceny w maju od 35 zł w górę.

Sromowce Niżnewieś w Polsce położona w województwie małopolskim, w powiecie nowotarskim, w gminie Czorsztyn, położona w Pieninach w dolinie Dunajca. Około 1000 mieszkańców, miejscowość turystyczna z rozwiniętą bazą noclegową. Wieś założona w pierwszej połowie XIV wieku, jej początki wiążą się z historią zakonu klarysek ze Starego Sącza, pierwszych właścicielek Sromowiec.

Trasa wejście żółtym i niebieskim szlakiem, zejście tą samą drogą.

Naszą wędrówkę na Trzy Korony rozpoczynamy przy schronisku Trzy Korony i żółtym szlakiem ruszamy w górę cały czas podziwiając otaczające nas widoki i wypasające się owce.
Trasa na początku dość łagodna i biegnie pomiędzy skałami, fajne wrażenie.
Żeby nie było tak kolorowo to zaczynają się większe przewyższenia, schody itp. Szczerze mówiąc nie spodziewałem się, że aż tak mocno pod górę będzie spodziewałem się bardziej łagodnego wejścia.
Dochodzimy do skrzyżowania i zmieniamy szlak na niebieski udając się na szczyt.
Na szczycie mamy punkt widokowy – koszt 5 zł/osoby – ale warto wejść i podziwiać cudowne widoczki.
Widoczki z punktu widokowego. Niestety pogoda się psuła więc i widoczność zrobiła się mocno ograniczona a szkoda bo Tatry pewnie tworzą niesamowity krajobraz. Podziwiamy z góry Dunajec oraz Sromowce Niżne, w których nocowaliśmy.
Na drugi dzień w planach mieliśmy spływ Dunajcem do Szczawnicy jednak pogoda się mocno zmieniła, 14 stopni, zimny wiatr więc praktycznie zero przyjemności by było z tego spływu więc zrezygnowaliśmy. Ale oczywiście byli tacy co pływali.Spływ z przystani w Sromowcach Niżne do Szczawnicy  ok 1 godz a z oddalonej o kilka kilometrów miejscowości Sromowce Wyżne ok 1 godz 40 min. Koszt ten sam czyli 48 zł + 4 zł za szlak wodny to razem 52 zł – http://splyw-dunajcem.eu/splyw-dunajcem-cena/W Szczawnicy można wsiąść z powrotem do autobusu i to jest koszt 10 zł lub wypożyczyć rower i oddać go w Sromowcach Niżnych – czas przejazdu ok 1 godz.
W związku z tym, że nie pływaliśmy to udaliśmy się na spacer. Przechodząc most jesteśmy po słowackiej stronie i to kilka widoków na Sromowce Niżne z drugiej strony Dunajca 🙂 .

Na tym kończymy pobyt w Pieninach.

Pozdrawiam Krzychu  🙂

GALERIA  KLIKNIJ I ZOBACZ WSZYSTKIE ZDJĘCIA Z WYCIECZKI

Add a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany.