Szrenica – Wodospad Kamieńczyka – 13.08.2017

Witam serdecznie  🙂 .

Kolejny dzień urlopu w Karkonoszach.  Nocowałem w miejscowości Piechowice oddalonej o ok 8 km od Szklarskiej Poręby. Polecam Ośrodek Wypoczynkowo-Konferencyjny „HORYZONT” -bardzo mili właściciele, pyszne jedzenie na pewno skorzystam ponownie  🙂 http://www.wczasyhoryzont.com.pl/ .Taki o to przepiękny widok z tarasu przywitał mnie o poranku, czyż nie bajecznie ?  🙂 .

Kolejna wędrówka i cel schronisko na szczycie Szrenicy.
Trasa : wejście zielonym i żółtym szlakiem – zejście czerwonym przez Wodospad Kamieńczyka.
Pętla ok 12 km – czas przejścia ok 4 – 5 godzin w zależności od ilości postojów i tempa.
Trasa znajduje się na terenie Karkonowskiego Parku Narodowego – przestrzegaj jego zasad ! – http://kpnmab.pl/

W związku z tym, że był to długi weekend oczywiście problem z zaparkowaniem samochodu. Jednak wyjeżdżając ze Szklarskiej w stronę Jakuszyc drogą nr 3 po ok 800 m znajdujemy parking czynny do wieczora – koszt 10 zł . Zostawiamy auto i ruszamy. Dochodzimy do rozdroża do którego również wrócimy. Udaję się prosto zielonym szlakiem. W prawo jest droga do Wodospadu Kamieńczyka.

Wędrując sobie bardzo przyjemnym i łagodnym zielonym szlakiem dochodzimy do stacji pośredniej kolejki na Szrenicę. Oczywiście można skorzystać i wjechać na szczyt jednak wędruję dalej.

Dochodzimy do skrzyżowania i łączymy się z żółtym szlakiem, którym dojdziemy do Schroniska pod Łabskim Szczytem.

Szlak bardzo ładnie przygotowany. Zaczynają się również przewyższenia. Wzdłuż szlaku co jakiś czas możemy podziwiać spływające strumienie z góry.

Dochodzimy do Kukułczych Skał, charakterystycznych form skalnych w Karkonoszach. Jest tu miejsce do odpoczynku i oczywiście przepiękne widoki. W oddali widzimy schronisko na Szrenicy – nasz cel .

Po krótkiej przerwie, napoje, fotki ruszamy dalej. Dochodząc do schroniska z lewej strony dołączają do nas wędrowcy z niebieskiego szlaku.

W schronisku odpoczynek posiłek i ruszamy dalej. Od schroniska w górę prowadzą schody i mamy rozdział szlaków . Wybieramy zielony w stronę Szrenicy.

Bardzo przyjemny szlak praktycznie wzdłuż zbocza co pozwala na podziwianie krajobrazu. W oddali widać żółty szlak, którym szliśmy i Kukułcze Skały.

Z zielonego szlaku schodzimy i jesteśmy na drodze gdzie łączą się wszystkie szlaki również ze Słowacji i już tylko kawałeczek i jesteśmy na szczycie. Szrenica zdobyta 🙂 .

W oddali widać przekaźnik na Śnieżnych Kotłach – cel kolejnej wędrówki.

Schodzimy czerwonym szlakiem. Dochodzimy do Schroniska na Hali Szrenickiej. Droga w dół nie jest łatwa, dość nieprzyjemnie się idzie no ale cóż .

Kolejny nasz punkt to Schronisko i Wodospad Kamieńczyka.
Można również zejść na dół na platformę i pooglądać wodospad od dołu.

Dochodzimy to rozdroża gdzie rano rozpoczynaliśmy wędrówkę zielonym szlakiem.

Na tym kończymy tę przyjemną wędrówkę.